Powered By Blogger

10.14.2010

Fuyoo for today!

saya rasa saya nak update blog..=)

hye hye..
Hari ni saya rasa saya rajin sbb minum kopi gano smpai terdetik nk update blog..ape punye kecoh la saya ni, setiap kali nak update blog je kecohh..ishk..

Hari ni saya duduk ofis plus minus dalam 2 jam je..selebihnye byk masa sy ke yard n site..
arini ade postmortem cable 33kv dekat yard..terdapat fault pd joint di cross bond..and bile dibedah siasat cable tersebut..antara punca yg menyebabkan fault adelah kerana jarak antara XLPE dan ferrule adelah tdk mengikut clearance yg ditetapkan...terlalu byk conductor yg terdedah..maka, fault terjadi!

today site visit is to PMU Meru..hangus terbakarrrr..
SG Tamco 11kV rite hand site terbakar..nasib left hand site still bleyh function..punca belom disahkan lg..tp mengikut ape yg sy faham..DC supply xfunction and menyebabkan alarm tdk dapat dikesan oleh RCC..dan oleh kerana alarm xdpt dikesan..and tebabom! tp saya plik..kenape CB xtrip? protection unit sila jawab? hehe=P padahal xde sape bace blog haku...ade ai kesah?

dats wut i found for today..hectic day! Fuyooo! =D

Seronoknye kalau hari hari mcm ni,,GM..tolonglah hantar sy ke kawasan..sy nak jalan2..hari2 ke site..bling blinggg,,

awaakkk..tau x..aritu sy dapat 1 basic question ttg electrical dr bos sy..and sy jwb dgn tdk confident..oh no..muke sy merah padam n panas semacam..bos sy pulak tenung semacam...uhuhu..oke..mulai arini sy nak stdy balik smpai lebam..bossss..susahnya nak memperkukuhkan system niiiiiiiiiiiiiiiiii..huk(T____T)


oke..dah lame xletak gmbr dlm blog..silekan gmbar..bersedia utk mendarat di wonder why blog:

alamak..lamenye uploading photo..bye lah!

No comments: