Powered By Blogger

10.28.2010

Done

Its done. with peacefully flow. i lyke. Alhamdulillah, telah berjaye mengawal emosi yg tdk stabil dr smlm....itupun lepas breakfast pekene roti canai pisang and... ney, tea tarik satu! akak more cool and rilex dan berjaye mengawal situasi.hehe..tp akak rase, agak berterabur pcakapan akak td. perkataan2 yg berbentuk teknikal kurang. dan penyampaian kurang jelas dan agak shy2 turtle. tetapi kelihatan audience spt paham. agagaga..akak pon xpaham ape yg akak ckp ni..mjurlah En Isran yg kacak sentiase membantu gurlpowernyer..aip aip..jgn lebih2 na..die bos akakk..;P..
overall, okey. nice one! tp perlu improve dari semase ke semase..and nobody perfects aite? nobody nobody but u..sila tekan butang YA jika stuju. tq,(@.@)

ok, enuf about my presentation..

ni berkenaan tawaran harga c**c*m broadband.
Aritu, sy ke celcom branch kerana tertarik dgn iklan yg menghairahkan yg tertulis rm 48 per month for broadband unlimited plan. lalu, sy bertanya "Encek, ni speed die oke ke? laju x? kalo viva ngan myv and inspira..encek labelkan die ape? " lalu die menjawab, "puan, eh cik adik pretty pretty woman..hehe..mengikut yang sy tahu..plan rm48 are enuf kalau just nak layari internet tanpe rushing2 nak kejar ketapi lompat, so sy labelkan die sbg myv.."..oooooo...dan sy terus membuat kputusan utk downgrade kan plan broadband sy (sblm ni pakai yg rm68/month)yerla,,,sy WAJIB berjimat..jimat cermat amalan yg baek lg mulia dan menguntungkan.=)..nyaris2 nak tukar plan, tedetik dhati ini. utk hold dlu rancangan..kenape? sbb tyme tu xdpt gaji lg..nk tukar plan ke..nak upgrade plan ke..tggu la gaji masuk dlu bhai..plus, teman sy penah berpesan. if anything yg berkaitan, jgn ke branch. sile ke centre trus. sbb perkhidmatan dkat cntre lagi tulus dan mulus. branch ni kdg2 amik untung atas angin ya puan2 dan tuan2..ingat pesan ai ni.

dan waktu lunch td, sy, nash, and ina ke centre..utk downgrade plan..bcoz mengikut org yg dkt branch tu ckp, speed utk plan rm68 yg zaman dolu2 tyme modem die besar gabak tuuu is same ngan speed plan rm48 skrg..so, of course la i WAJIB tkr plan kan..why should i pay more if i got same service. isnt it? sila type YA jika anda berstuju..so,i WAJIB tkr plan now. rite now! rm20 tu duit bhai..rm20 bleyh buh minyak kete g jalan2 smpai IKEA. tehehehe~~..tp, customer service kat ctu mention yg speed ai ni mmg 512kbps and plan rm48 tu plan baru, xde kaitan ngan yg dlu.zaman modem besar gabak ke ape ke.xde kaitan. speed baru ni iaitu 384mbps. which is die sediakan perkhidmatan yg low cost la kirenye.so it means yg plan rm48 skrg tu low speed than my current plan. skrg ni pon dah rase lambat, apetah lg nak tukar plan yg reduce kan die nyer speed. no thanks.

so, moral of the story..sile berurusan dgn mane2 centre sblm anda membuat kputusan. sb pertame, CS di centre lg knowledgable about their procurement. dilatih dan mmg terlatih dan mengikut procidure yg ditetapkan. kalau kat branch dieorg just entertain plggn utk kepentgn branch dorg jer.no doubt. dieorg jwb ikot sedap mulut jer. bg dorg, mmg customer first but benefits come first before considering the customer needs.

No comments: