Powered By Blogger

4.02.2009

t.a.m.a.t

Selesai sudah segalanya.....hampir 5 tahun bertapa disini..arini adelah ari terakhir buatku mengeluh utk menjawab soalan peperiksaan akhir di dewan..tiade lagi hari laen..melaenkan aku ingin smbung lagi disini..berakhirnya peperiksaan akhir tahun ku di sini... dengan subject artificial intelligence..nampaknye, subject ini semacam bakal men 'spoil' kan result ku..haishhh..kenape mesti paper ini yg menjadi paper last ku di uniten..kamu hanyer meninggalkan kenangan pahit utk ku..huwaaaaa....walau ape pon yg berlaku...hati ini tetap happy dan sedikit sebanyak timbul perasaan teruje..kerana segalanya selesai sudehhhhh...wuuuwwww~~ bak kate org putih..
let bygone be bygone...
Tinggalkan nostalgia semalam dengan 1001 harapan..wah2.. mahu tdk mahu..uniten 'pusaka tersayang' ini bakal ditinggalkan tdk lame lg....hanya tinggal beberapa perkara lg yg perlu dibereskan...iaitu pembentangan project tahun akhir, thesis dan latihan industri...terkenang balik mase mule2 register disini..pd mase itu aku dlm program foundation..iaitu satu tahun asas utk melayakkan diriku melanjutkan pengajian ke peringkat ijazah..aku sepertinye rusa masuk kampung..terkebil2 kesane kemari..tatau haluan mane aku disini..biler masuk tahun pertama utk program ijazah..aku menjadi lebih berani..mengorak langkah utk melakukan tugasku sbg student disini..kalau dahulu aku hanya mengikut kata..tp skrg, aku pula yg berkata2..letih jugak kalau hanye mengikut...bagus jugak kalau ade pengikut..ehmmm..setiap pengalaman aku disini sedikit sbyk telah mematang kan diriku..membuatkan aku lebih tahu..ape yg perlu di kejar dlm kehidupan ini.....kehadiran kawan2 menceriakan diriku yg mmg sedia ade ceria ni..tanpa kawan2..siapalah aku..tugasan2 berkumpulan yg ditugaskan oleyh para pensyarah membuatkan aku lebih tahu..aku sebenarnya xminat tugasan berkumpulan..huewhuew..susah la nak wat ngan org2 ni..kalo da kenal xape..kalo xkenal..amik mase plak nak kenal..haishhh...ape pon yg berlaku..ade hikmahnye..yg penting, selama aku blajar disini sebanyak mungkin telah mencipta memori indah dlm kehidupan akhir remajaku dan permulaan alam dewasaku..sedar x sedar..mungkin kah aku akan melangkah kealam baru..dimana tiada lagi pengawasan dr ibubapaku..tiada lagi duit loan yg menjadi penantianku yg diperolehi setiap semester hasil tajaan yayasan tenaga nasional..tdk mungkin lg aku mempunyai mase utk melayan kwn2 ku utk karaoke pada bile2 mase yg disukai..tiade lagi kehidupan 'berasrama' yg aku diami..tiade lagi istilah makan kat upten? sumenyer bakal berubah..dan mase telah merubah segalanye.....
kalau waktu kecil2 dahulu..org selalu tnyer..biler besar nk jadi aper?? tp kalo dah besar begini..org tnyer..nnti nak keje kat mane?? susahnyer nak jwb..boley ke aku keje..mcm mane nak keje...nnti kene wat ape..hadoyai..xnk keje boleyh..?? i want to be forever young...can i ?? should i ??(^.~!)v

4 comments:

xyla said...

sayanggg ! wahh sonotnye anda
da abes ye?congrat2..
hepi je bce..
kapan kn ku alami saat indah mcm kamo neh
slamat tgl all the esemens..goodbye all the weird doctors..slmat tgl STRESS ! huuyehh !bestnyerrr..

Anonymous said...

dear,,congras,,,!!! proud of u..:)
now tat we r growing older,
changing our ways,i knoe we won't lose our friendship n i hope i never see that day.c u tomolo..:)

nOor aNIes said...

beshnye da abes...
tahniah2!!
hehe...nnt da keje jgn dlupe i ek..keke

::NIKITOO:: said...

oh my dearest besterestest frensss...
tugasku masih belom selesai la..byok lagi yg perlu dipikirkan...final exam jah yg sudah slesai..final year project masih lg menjadi igauan ni..huwaaa...

kerje?? mau kerje ape yer..part tyme hot chick ngan sugary mommy kito bleyh la..ekeke..

however..am damn hepyyyy!!! thannx kwn2..hehe

c u tomolow..lets enjoy our muviesss..confession of shopaholics!!!